Antiepileptikum Valproat

19. listopadu 2009 v 20:30 | Boba |  Všehochuť
Tento text vznikl jako snaha pomoct mamince holčičky s Valproat - syndromem. Jedná se o dva malé překlady, bohužel, moje neznalost mi nedovoluje tyto texty nějak smysluplně spojit

Děti žen, které v těhotenství užívaly kyselinu valproicovou, jsou vystavené zvýšenému riziku vývojového opoždění, deformace orgánů a kranio-tvářových abnormalit. Podle P. Williamse a Josepha Hersha, u těchto dětí také existuje zvýšené riziko autismu.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nejnovější výzkumy naznačují, že anticonvulsant divalproex sodium (Depakote), složenina valproatu a kyseliny valproicové, dokáže u autistů snižovat "opakované chování" (repetitive behaviour). Nicméně dle jiných výzkumů má tento lék nebezpečné, dokonce život ohrožující vedlejší účinky.

Eric Hollander a jeho kolegové podali divalproex sodium 13 autistickým dětem, studie trvala 8 týdnů, double-blind, placebo-kontrolovaná. Výzkumníci zaznamenali u sledovaných dětí významný pokles "opakovaného chování", hodnocení probíhalo podle Children´s Yale-Brown Obsessive Compulsive Scale.

Tyto závěry jsou shodné s výzkumem, který v roce 2001 vedl Hollander a kol. Objevili, že divalproex sodium redukovalo hlavní autistické symptomy, včetně náhlých změn nálad, impulsivnosti a agrese. Bohužel Hellings v novější studii s autisty nenašel významný rozdíl mezi podáváním placeba a podáváním valproatu. V Hellingsove studii jedno dítě začalo trpět kožním rašem a u dvou se zaznamenalo v sérum zvýšené hodnoty amonia.

Vedlejší efekty, které dokumentuje Hellings, vynesly na povrch fakt, že valproate a kyselina valproicová (která konvertuje na valproate v gastrointestinálním traktu) může mít vážné vedlejší následky. V současnosti lék Depakote uvádí ve svém letáku, že je možná souvislost mezi tímto lékem a pankreatitidou a selháním jater a dále že může způsobit vážné vrozené defekty u dětí, kterých matky v těhotenství tento lék užívaly.

Poslední studie spojují tento lék taky s:
- encephalopathy
- endokrynologickými problémy
- nebezpečnou ztrátou krve

ARI zahrnuje Depakene (název léku, obsahující kyselinu valproicovou) v rámci svých dotazníků pro rodiče. Není překvapením, že rodiče hodnotí tento lék jako vysoce efektivní v boji proti křečím. Nicméně poměr zlepšení: zhoršení
1.2 : 1 na dopad na chování v podstatě znamená, že počet dětí, které se po tomto léku zlepší v chování je v podstatě stejný jako počet dětí, které se po něm zhorší.

Zdroj: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:3Hkd74mYUHgJ:www.autism.com/ARI/newsletter/194/page4.pdf+vaproate+syndrome&hl=en&pid=bl&srcid=ADGEESgjRALCqFQg_TrCMkd4i7H0UITQqrH3X64jKL8ZvHyV1J2CbFD_1gjDOd3PyvRRo5Jiu1xXki1VdBBV9fPxQrx7wHmIV4Yt0dWUbskjYmSh5wjFMtgb0bephORdo8xptTP0r6dx&sig=AHIEtbR3hoPWwf4jYVJMRqTbCzk8AXKIhQ
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Tuška Tuška | E-mail | Web | 19. listopadu 2009 v 21:43 | Reagovat

Hmmm... naše Nina bere orfiril long (valproát), kromě topamaxu a tegretolu.
S orfirilem jsme začínali, byl to její první lék.
Podle mě se její chování po něm ani nezlepšilo, ani nezhoršilo.

Neuroložka mi dala malou naději, že by se po něm vývojově mohla zlepšit, protože u některých dětí prý způsobuje rychlejší dozrávání mozku.
Žlababin Ríša ho také bere a podle ní se po něm rozmluvil. To se nám bohužel nepoštěstilo :o(

Záchvaty se po něm nezlepšily, aspoň ne výrazně, stále přetrvávaly, takže se přihazovaly další léky. Už jsme vyzkoušeli čtvery! Teď teda bere trojkombinaci!!! Je to síla, děs běs ... ale netroufnu si je jen tak vysadit, obzvlášť když záchvaty přetrvávají. I když teď v poslední době podstatně v nižší frekvenci.

2 Boba Boba | E-mail | Web | 21. listopadu 2009 v 20:48 | Reagovat

To me moc mrzi, rada bych Vam zachvaty odkouzlila, ale bohuzel to neumim... Jenom me napadlo, ze hodne detem pomohl na epilepsii biofeedback - nakonec k tomuto ucelu byl vymysleny...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama